pimped pizza: pizza tonno (hapje)

ik was op zoek naar een alternatief hapje/voorgerecht om mijn kerstmenu meteen met een knaller te laten starten. Ik ben zot van verse tonijn en ik besloot om een pimped versie te maken van de beruchte pizza tonno. Verse gegrilde tonijn, rucola, rode ui, olijven en een heerlijk 'tonnato'-sausje om het geheel af te werken. Een ideale starter voor een feestmaaltijd!




Als basis voor de pizza gebruikte ik 'piadina', een soort Italiaans plat brood. Maar je kan uiteraard ook bladerdeeg of pizzadeeg gebruiken. Afbakken, met een dresseerring kleine pizza's uitsteken en bewaren.
Je belegt dan iedere pizza met wat rucola (aanmaken met een beetje olijfolie, citroen en wat zout), olijven (in ringen gesneden), kappers, tomaatjes en rode ui (fijngesneden en eventueel even laten marineren met wat suiker, zout en (sushi)azijn). Daarna gril je een stuk verse tonijn, zorg dat die mooi rood blijft vanbinnen en werk af met wat fleur de sel.
Je kan de pizza's afwerken met wat 'tonnato', een sausje van mayo, citroensap en tonijn uit blik!
Enjoy!
song: the XX - last christmas (Wham cover)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten