chateaubriand thai style!

Druk, druk, druk,... wat haat ik het wanneer mensen dit zeggen. En in de maand juni betrap ik mezelf erop dat ik deze 3 woorden ook vaak, te vaak, uitspreek wanneer mensen vragen hoe het gaat. Iets minder relevante dingen (zoals een blog) lijden daar dan vaak onder... Please forgive me!
Maar met de zomer in aantocht, maak ik het goed met een snel en fris gerechtje. Een lekker stukje vlees met een Thaise salade.
soundtrack: far east movement - G6 (tnx tom ;-)


nodig voor 2p:
- 2 heerlijke stukken steak
- groene curry
- chilipeper
- jonge spinazie, basilicum, rucola,...
- 10tal radijsjes
- 1 limoen
- sushizazijn
- olijfolie

Vraag aan je slager zijn beste stuk vlees, laat het even op temperatuur komen bij je thuis (niet in de koelkast dus) en wrijf het in met een mix van olijfolie en groene curry (die je kan je tegenwoordig in elke supermarkt vinden). Schroei heel even aan en laat rusten.
Voor de salade neem je een mix van jonge groene blaadjes (spinazie, munt, basilicum, waterkers, rucola,... gebruik je eigen inspiratie of je keukenrestjes), een fijngesneden (halve) chilipeper en wat dungesneden radijsjes. Een lekkere vinaigrette erover op basis van wat olijfolie, sushiazijn, limoen en optioneel een beetje versgemalen gember! Snij het vlees flinterdun, wat extra fleur de sel erover en klaar. Heerlijk met wat geroosterd brood.
Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten